tisdag 24 april 2007

Tisdag e.m

En oerhört tröttsam dag !!
Satt väl uppe länge igår!
Blev väckt tidigt i dag, vi skulle passa en ny hund! En pudel denna gång!
Körde litet japaner på 18Mhz på middagen!
Pratade litet med grabbarna på morgonen oxo förstås !
Var motstation när PGA skulle kolla sitt (NR:s) slutsteg som han försökte få igång
på 432 MHz ! Gick faktiskt bra ! (Till slut!) 9 db med och utan steg till Nettraby!
Sedan blev det båten: oljat durktrall , smort in vantskruv med fett !!
Varm och gått nu på e.m !!
Fast Trött !!!
Vaknar väl framåt kvällen igen !!

3 kommentarer:

SM7PGA sa...

Hejsan igen Lasse!

Kul att du fick tag i japanerna i AM sändningarna från Kina? Låter ju nästan så.

Daghusse till en lockig "skäller" (substantiverat verb hi). Var den liten och grå, svart eller vit, skällern som hälsade på? Bara för det var den väl brun... -suck- Lät roligt det där med fotboll och agility. Förstår att Bodil är lite småsugen på en ny skäller.

Låter som alla förberedelser du gör inför sjösättningen skulle vara ett småmysigt inslag i Latitud. Vad säger du? Ska vi ta och filma lite?

Varmt o goått... Ja jisses. 32 grader i solen nu på kvällen och stilla. Fattas bara att man sitter ute med någon radio och kör CW på HF i kvälls solen. Hur varmt hade ni?

Slutsteg...
Ja du Lasse... Det steget var inte direkt i originalskick, men tack och lov gick det att få igång med div. modifikationer. Nöjde mig inte med den modden jag gjort när vi testade, eftersom det fortfarande var skyhög matnings swr. Letade fram ett bättre ställe att koppla av RF-voxen och si nu gick det ännu bättre! Fick ner matnings swr till 1:1, så nu kan 817 mata ut sin max effekt på 5w, vilket ger bättre krydda i steget. Ropade nu ikväll vid 20.10 men jag förstår att både du och Henning var lite upptagna. Får väl terrorisera er nu i morr istället Hi! Der zwei meter endstufe sind eingeshaltet und funktioniert. Vad jag kan komma fram till i allafall... Ser fram emot att få testa det tillsammans med er.

Ha det gott så länge Lasse och hälsa Bodil och "Skäller"! Om den inte har åkt hem förstås ;-) Vi hörs i morr! Sov gott. Nu går jag oxo och lägger mig...

73 de PE GE AA

SM7PGA sa...

Hur gick det med Kjell & Co förresten? Fick du något kolli ID?

SM7CXI / Lasse /LEA sa...

Nej ! något kolli - ID kom ej!
Men däremot paketet i lådan dagen efter!!
"skällern " har gått hem ,men nya
dogs (ej hot Dogs !) väntar framöver !
Lennarts New Foundland slicker ihjäl mig varje dag när jag kommer till båtarbetsplatsen !
En bjässe på 75kg !!