onsdag 25 april 2007

Onsdag morgon på radio !!

I dag var det fullt ös på radio !
432 MHz /144 MHz /18 MHz !+ 145.400 !!!
Sm7pyk "Mr Rosenbom" dök oförhappandes upp med signalen SM7PYK/Rosenbom !!!
Kroppen har annars drabbats av muskelverk !(För mycket båtjobb förmodligen )
Tore kör firman på helfart och hinner inte med radio Hi! Lycka till !
Nu konkurerar Marinens båtklubb med radion på SM7JQF sidan oxo !!
SM7pga trimmar slutsteg på både 144 och 432 så det osar bakelit ända fram i JQF:s garage!! Hi!
Med andra ord Vårvindar friska .... Allt skall göras på en gång nu på våren!
Pusst! Stön !
Om man åtminstone hann spela golf !!! - Det gör SM7HON !!!
Idag är det inte något hunddagis här hemma så man får förhoppningsvis äta en grillkorv själv !
Fredrik har blivit lycklig med grafiken o ljudet på nya Mac:-en !! Hi
Nu är det dags att ta tag i alla uppgifter --- Det är ju redan straxt lunch ! Pust!
Vi ligger nu på 18.144 MHz och 432.210 MHz + 144.400 MHz vid 08.10 /12.10 /20.10 !!

2 kommentarer:

SM7PGA sa...

Härligt när det rör på sig på våra frekvenser!

Blev lika förvånad och glad över PYK'ens inhopp. Det var så man nästan ställde sig upp och började kolla kablarna på baksidan. Kan detta stämma?! Men automatisk CW?... Nä, jag kör gärna handpump och "manuell" bugg ;-)

Tack för hjälpen med testningen av slutstegen. Däremot har jag inte fått igång power mätaren på framsidan av steget. Ska fortsätta att felsöka. Troligen någon kopplingskonding... Kanske någon aktiv komponent. Vet inte ännu. Testade att koppla in 1296 transvertern och bruset höjdes i 144MHz mottagaren. Signaler? ha ha... Behöver se till att ha kablar och antenner värda namnet, men det är mysigt med lite naiva förhoppningar i bland ;-)

Golf...
Ja, det skulle varit mysigt. Vad tror du om att träffas och spela någon gång i veckan nu när allt har börjat ordna till sig? Jag menar både för dig och för mig?...

Hundar/Skällers...
Grattis! Då får du ta fram dom fine korvarna i dag. Eller åt skällern upp dem igår? Kanske bara är lågpriskorvar från Willys kvar? ;-)

Nu måste jag dra på med mitt så att jag hinner till 12.10 Sedan är det 17.00 på 100,7 idag. Skicka en lyssnar rapport via mail så får du ett QSL kort.

Ha det gott i värmen idag! Prova att slappa lite mellan varven, så kanske det inte gör så ont i kroppen. Men det är troligen lättare sagt än gjort ;-)

73 de PE GE AA

PS. No need to answer all my comments... Just fun to write! Kan ju oxo vara kul att få se att det är någon som läser dina inlägg och trådar. CU ds.

SM7CXI / Lasse /LEA sa...

Visst skall det väl bli en tid för en golfrunda!!!!
Förr låg jag alltid och lyssnade på alla radioprogram ! Men nu säger man att jag skall vara frisk och duktig och göra allt annat i stället!
Hoppas jag kommer ihåg 17.00 på 100,7 Hi!