lördag 7 april 2007

Skärtorsdag ,Långfredag,Påskafton

"Skär" i detta sammanhang betyder "ren" !
Men det är inte jag!
Kör med värktabletter + sulfa m.m. och är ganska groggy !!
Bättre än äggtoddy ???
Annars blir det bättre tycker jag!
Har släpat mig upp till portabelradion och kört ett par 2m QSo:n !!
Alltid en början !!
Telia har däremot gjort bort sig , med sin brist på snabb reparation av sitt E-postnät!
Här har man gnott som en dåre innan man fick reda på att det inte var fel på mina grejer , utan Brister i TELIAS nät!!
2 dagar nu och de har inte hittat "han som kan !!" ,för det är väl påskledigt för honom oxo!
Det borde ju ligga på huvudservrarna , och där borde man ju verkligen ha reservpersonal och reserv servrar !
Hörde oxo att ett sjukhus fått stänga för att de inte kom åt sina datorer med patientjournaler !! Här var det el-kraften som inte hade fullgod reserv!
Litar vi för mycket på tekniken! -- Nej vi har för dåligt kompetenta befattningshavare , och dålig beredskap !
Får nog börja inse att ett spritkök i reserv ,ett kraftverk i reserv, en jordkällare med mat , eventuellt solceller och batteridrift börjar bli bahövliga!
Jag har i alla fall börjat med 12V reservkraft ! Spritköket är oxo påfyllt !
Funderar på att göra om gräsmattan till potatisland !
Nu skall jag dra mig ut i köket och äta något som en gallstens patient får äta !! Hi!
GLAD PÅSK ! igen !

Inga kommentarer: