torsdag 30 juli 2009

Veckorna går fort!

Ja nu går det fort till sommarens slut!
Sämsta sommaren hittills på radiofronten för min del!!
Dåliga konditioner och meningslösa försök med skedtider!
Jag har därför som andra "members" tröttnat att passa vid
överenskomna tider!
Jag vet inte , men det dyker upp litet "folk" på andra tider , men det är ju rena lotteriet om skall försöka hålla lokalkontakterna levande !
Jag får se till hösten om vi skall ha den här ordningen !
Jo, även jag har en viss form av semester !
Men nog kunde man väl offra ett par minuter på spikade tider!!
Kan man "spika" in Allsång på Skansen eller "tosia Bonnadan" borde man kunna lyckas med någon av Skedtiderna , man har ju semester från allt annat , så då kunde man väl få syssla litet med sin radiohobby oxo !
Men så är det !
Jag brukade fösöka passa skedtiderna , men lade av , när det oftast inte fanns någon
motstation , så nu har det varit tyst från min sida , om det är någon som undrar !
Vi får se hur det blir framöver !
Är det någon som har något att säga i frågan , utöver att det är ju sommar och semester !!
Förr var vi alltid i gång på 80m på morgnarna från sommarstugor, båtar, husbilar !
Vi kunde få lägesrapporter från många nya sommar-QTH:n !
Håller de "gamla" sändareamatörerna på att försvinna?
Har i sommar dock fått flera samtal om önskade certifikat-kurser från nya personer som vill bli sändareamatörer !
Jag frågar mig : Är det någon ide´att jag lägger ned tid på något som håller på att dö ????
Kommentarer ???

3 kommentarer:

AOV sa...

Om också de som kan och holler god stil lägger av, så blir det inte bra. Fortsätt!

Mvh/ SA5AOV skepparen på Akaia

SM7CXI / Lasse /LEA sa...

Hejsan!
Roligt att Du hittade mig!
Hoppas ni har det bra!!
Skall ut på stan´i kväll för att se om det är något roligt på
" Viva Karlskrona " Mat och musikmässa !!
Är ni här nere eller hemma?
Kort kommentar annars till mitt förra inlägg på bloggen:
"Man brukar inte sakna kon förrän båset är tomt!"
Ha det !

AOV sa...

Hej Lars.
Vi är hemma igen efter 4 veckors segling. Vi var till Hanö och har besökt Karlskrona både på dit och hemresa. Vi lyfte tillockmed upp Akaia på Saltö varv hos Per-Anders Daag, för att täta ett mindre läckage.
Allt är bra och nu ska vi försöka få till en vecka segling i September också. Därefter är det vinter ide.
Ja visst är det så att de som håller igång en verksamhet och brinner för den, gör att andra också kan vara med utan så stor insats. Därför faller ofta allt när en eldsjäl backar undan. Så jag tror att det är viktigt att du håller igång.

Ha det gått/ mvh Jan-Åke