fredag 10 juli 2009

Torsdag,50 MHz och Influensa !

Torsdagen började med några QSO med England och Frankrike på 50 MHz !
Sedan slog influensan till på Bodil med 38,5 grader i feber !
Kom därför själv litet i "oflyt" och missade därför 50 MHz NAC-testen på kvällen !!
Gjorde kanske inte så mycket , för vad jag sett i resultatlistan, så var det inte några bra konditioner!
Vädret varken var eller är särskilt stabilt så allting haltar !!
Barnbarnets simskola fick flytta p.g.a algblomning´i onsdags och i går var det kallt och väldigt blåsigt ! Inte så roligt när man skall lära sig simma!!
Följde TV-programmet om signalspaning och om NSA/CIA/FBI , såg inte själva början men det jag såg var väldigt intressant!
Så kom inte och kör med att vi skall värna om vår integritet , när man kunde ha undvikit både seven eleven m.fl terroristattacker om vi inte haft det här med att värna den personliga integriteten !
Skandal , säger jag !
Nej har man inget dåligt mjöl i påsen , behöver man ju inte vara orolig och har man det, skall man åka dit!!
På släktforskningen är det litet av samma gnäll om att en 75 års gräns för uppgifter skall gälla !
Dock kan nämnas att jag är c:a 12 generationer bakåt på spåren för min egen släkt på min moders sida !

Inga kommentarer: