tisdag 7 april 2009

Hälsorapport!

I går fick jag brev om att man hittat stenar i gallgångarna ,vid datortomografin av njurarna!
Jag skulle oxo beställa tid hos läkaren på vårdcentralen.
Detta gjorde jag , och en sköterska meddelade att jag fått en tfn-tid kl 15.30 !
Hon ringde upp en halvtimme senare och sade att någon läkare inte fanns där så sent på dagen !!! -Jag kunde dock få en ny tfn-tid den 27 april!!!
Jag vill inte ha någon tfn-tid sa jag, jag vill ha en träff med läkaren som skrivit brevet!
Det gick inte för hon,läkaren, har så många åtagande just nu så det gick inte !!!
Jag blev både ledsen och sedan arg ! Bad sköterskan att tala om för läkaren att hon kunde ringa mig dygnet runt på min mobiltfn !!
Sköterskan sade då : Jag skall skriva ett brev och meddela detta !!!!!!!!
Skriva brev ????
Jag ger upp !!

2 kommentarer:

SM7PGA sa...

Hm... Det var ju tusan oxo...

Varför ska det vara så här med allt jox hit och dit? Räcker det inte med att det är krångligt nog att försöka leva?
Man kan ju undra...

I vilket fall: Jobbigt, roligt, ledsamt eller bara vad som...
I'm here. Bara en telefonlur eller ett anrop bort.
Körde NAC 144 igår tillsammans med NR,DIE och AIP och lyckades skrapa ihop 14628p med ett bästa QRB med DK2U på 658km. Det förslår inte långt, men är en bit på vägen. Är trött på att inte ha möjlighet att få till mina antenner som jag vill ha dem. Tar snart ner dem för att tvinga fram kapital ur den numera sinande börsen. Jag säger som du:
Buuuuuu!

Ha det gott och krya på dig!
/PE GE AA

SM7PGA sa...

Hm... sorry... det skulle varit DK4U..