torsdag 20 september 2007

Torsdag 20/9-07 Höstdag?

Håller på och trasslar med backup på min EasyLog som helt plötsligt börjat strula!
I går var det en innehållsrik och trevlig dag!
Bl.a var jag på ett Lunch föredrag om "Wittus Andersson" av Författaren till "Vittus,Den siste Bonden på Trossö" ,Kjell Öhman !
Jag,som "en Andersson" som vuxit upp i "Kalvhagen" och numera bor i Nettraby" hade ju en hel del att hämta i gemenskapen med Vittus ! Hi!
Fick oxo en dedikation i min bok !!
Att jag dessutom träffade Claes Hauffman och fick ett ex av hans bok om sin släkting
Einar Haufman och hans första officersår vid förra sekelskiftet blev ju oxo en pärla!!
När jag ändå var i gång skaffade jag dessutom boken om Jazz i Blekinge "Ta de´från sticket"
med vidhängande CD-skivor !!
Sedan blev det en skön första segling i Karlskrona skärgård med "SAN-AN II " och som slutade med en kall hemsegling med kulingvarning på 14-16 m/s ! Men "undan gick det", Loggade
tilkl sist nästan 7 knop med bara Genuan !!Hela tiden VHF varning om kommande Kuling!
Kallt på slutet men en härlig dag!
I dag "snack på 80m på morgonen " sedan ut för att fotografera !
Håll i gång !! Hi !

Inga kommentarer: