lördag 22 september 2007

Lö 22/9-07 Respons ?

Det tycks vara som jag misstänkte :

Det är tydligen inte något intresse för sked frekvenser ???

Eller ?

Inte har jag fått några kommentarer inte!!!

Har visserligen själv just nu tekniska problem med transceivrar och dessutom loggprogram,

men kan vara igång om intresse finns !

Att dryfta just tekniska problem , antenner , dx, vågutbredning, nyheter och att svara på

"new Hams " frågor om sändareamatörens policy och även äldre Hams problem , borde ju vara

huvudsyftet med kommunikationsutbytet via amatörradio Att på 2 eller 70cm dessutom ha en lokal info om konditionsöppningar eller nytt DX när man märkt det eller kört det kan ju oxo vara legitimt !

Men att ligga och tugga om väder och vind och diskutera tidningarnas rubriker om " ej Ham-

intressen" eller ventilera sociala problem , borde nog tillhöra telefon eller "eye-ball" -sidan !!

Det borde som sagt rensas upp litet och dessutom få igång den verkliga "sändare-amatör"-

andan!

I annat fall borde man kunna utbyta rapporter och meddela att man inte har något mer att

tillägga just nu , och komma igen vid nästa tillfälle !

Man kan ju ställa frågor och få svar på frågor om och kring vår hobby !! Då uppstår oftast en

viss polemik!!

Varför skriver /tycker jag detta ??

Jo " vi moderna människor " ska ju var med på allt nu för tiden ! Därför blir det knappt om tiden, och även i börsen !

Vill Du ha fler intressen igång så upp till dig ! Men tänk på att om Du inte bidrar till "intresset"

tröttnar kanske de andra , "one by one" och så plötsligt finner Du att ingen finns !!

Då är det alltså för sent !

Men det brukar var som med "flugan och sockerbiten" , Är vi många så måste ju jag oxo vara med , är vi några få är det inte så intressant!

Men är man intresserad ..... så är man .. Man behöver inte följa "innegängen " !!

Nu tror jag jag måste gå ut med hunden, spela golf, segla med familjen, kappsegla, gå på modevisning, shoppa med frugan, åka utomlands, åka till kontinenten och handla "medicin",

... you name it !!

Jag är ju inte bättre än alla andra !

MEN ... Jag tror jag skall börja välja mer selektivt !!

Tänk gärna efter !!

Inga kommentarer: