lördag 31 mars 2007

Ny-opererad!!

Ja så är jag hemma från Karlshamns lasarett igen!
Opererades vid 9-tiden på torsdagen!
Blev nästan bortkörd , p.g.a att det saknades sängplatser,på fredag förmiddag!
Rättare sagt:De bad att jag skulle lämna sängen så fort som möjligt !
Jag har tyvärr en inflammation som jag försöker hämma med antibiotika.
Det blev två hasselnötstora stenar + småsten ! Hela gallblåsan togs bort!
Kirurgläkaren sade efteråt att det hade varit litet besvärligt,men att det hade gått bra.
Får nu nöja mig med diverse smärtstillande tabletter i st. för de morfinsprutor jag fick efter op. Det verkar klara sig ganska bra.
Har litet feber ,antaglingen av inflammationen.
Jag skall väl vara relativt smärtfri utan tabletter efter en vecka ,skall däremot inte göra något ansträngande förrän efter 20 dagar !
Ligger just nu i sängen hemma och skriver på den bärbare datorn!
Vädret verkar ju vara fint och fåglarna kvittrar gneom den öppna dörren!!
Fick besök av Kurt nästan straxt efter jag kommit hem i går !
Han hade varit tvungen att köra sin mamma till Lasarettet i Karlskrona!
Det är väl konstigt: "Jag som bor i Karlskrona opereras i Karlshamn , Kurts moder som bor i västra Blekinge körs till Karlskrona !!"
Börjar bli ont om tid för mig, när det gäller båten !
Jag kan ju inte upp och klänga i den förrän efter 20 dagar !
Då är det bara fem , sex dar kvar innan den kollektiva sjösättningen i Nettraby Båtklubb !
Jag gjorde i ordning botten och köl ordentligt förra året, så det skall nog bara behövas en tvättning och sedan en strykning med bottenfärg!
Värre blir det med min båtgranne som fick åka med sin sambo till Tyskland för behandling (Cancer)De bara kastade sig i bilen och körde ner till Heidelberg.
Han bad mig ta hand om hans båt oxo ! Får se hur jag skall klara det!!!
Går bara allt väl med mig så skall jag väl kunna lösa det!!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Din tid är ute den som har hand öm et har inte tid !

SM7CXI / Lasse /LEA sa...

Ja, det är hårda bud i Kapérnaum !!