onsdag 4 november 2009

Gårdagens VHF-Test

I går körde jag 144 MHZ NAC Testen!
Fick telefon från SM7EFI mitt i testkörandet! Han kom inte ut i Etern med sin nya station! Behövde motstation!
Konditionerna var dock sämre när jag kastade mig in i testkörandet igen!
Lyckades dock köra 5 länder , 14 rutor , med Lettland / YL3AG på 392 km som bäst!
Som vanligt får jag tävla i egen klass ... Går ej att tävla med de "Powerstarka"
Klubbstationerna eller de med bättre QTH än "Nettraby-dalen" !
Man är som en apelsin i en tiolitersspyts , man kommer inte över kanten !! Hi!
Tyckte dock att jag lyckades rätt så bra i förhållande till mina tidigare resultat!
Efter omstöpningen av reglerna för medlemsskap i LYRC/SK7RA , där det fordras mera
äkta "HAM-spirit" av medlemmarna , har flera inte velat vara med , eller kunnat ställa upp på dessa nya regler! - Men så är det , Var och en får prioritera för sin egen del! -Klubben är ju inte en trivselklubb , utan en klubb för Sändareamatörer och "Yachting" , Jazz,Golf ,och Genealogi , i första hand!! -Själv är jag med i en del andra klubbar bl.a en trivselklubb!
Därför är det bra med litet begränsningar för just
LEYAR Yachting and Radio Club /SK7RA.

Inga kommentarer: