lördag 27 juni 2009

Lördag >vardag< Any difference?

Ja, är det någon skillnad på en pensionärs vardag och hans/hennes helgdag??
Ja jag tycker det!
Det är något av ett störande lugn över helgdagarna !!
Vardagarna vet man innebär jobb för ens icke pensionnerade vänner och då sätter man själv i gång med allt som skall åtgärdas i ens egna intressesfär!
Det blir som att gå till jobbet!
På helgerna vet man att vännerna kopplar av och tar det lugnt !
Då gör man själv heller ingenting ! (inte ens Tingeling!)
Nu har vi dessutom visserligen haft varmt och soligt , men den envisa nordvinden med
kulingtoppar har gjort att man fått avstå vissa aktiviteter , t.ex sjölivet!
Endast den unge och oerfarne båtägaren ger sig i kast med elementen!
Vi andra avvaktar Hi!
Annars är det den tid då alla evenemang i varje stad skall tävla med varandra och besökarnas gunst!
Det gäller att vara värst!!
Som besökare gäller det oxo att ha varit på så många begivenheter som möjligt!
" Har Ni varit på XXXXXX ?? Har Ni inte !! Det var fantastiskt! " Hi!
Ja där är det nog inte så stor skillnad på jobbare/Pensionär !!
Egentligen borde vi alla " Ta´t lugnt !"
Njut av det som finns i din närhet ! Det är det som Du själv skapat och som förhoppningsvis är det som Du verkligen vill !
Det andra är "vad ANDRA VILL " !!!
I DAG ÄR DET LÖRDAG , I MORGON ÄR DET SÖNDAG !
Pass på att njuta ! Jäkta inte !

2 kommentarer:

SM7PGA sa...

Hejsan Lazze!

Du har så rätt i att det verkligen är dags att passa på att njuta. Jäkta kan man få göra tids nog i alla fall. Det räcker att gå till jobbet för att vara uppe i snurren på nolltid. Jag vet de som var så stressade att de t.o.m på ett möte viskade lite försiktigt: -"Vad är det vi egentligen avhandlar?"

Just nu är det Wollter på P4 och jag måste säga att det verkligen är ett gott sätt att stressa av att lyssna... ta in... fröjdas år både spännande ämnen och skön musik.. Och så en liten konjak förstås...

Själv har jag njutit på mitt lilla speciella sätt idag, med antennarbete. Spännande blir det när det blir färdigt och det ser bra ut så långt. Det blir ett avsevärt större system än vad jag haft innan. Hoppas att det också ger de resultaten jag har förhoppningar om. Att höra och höras längre. Kunna gräva ut de där svaga signalerna ur bruset, det blir spännande att se...

Ha det gott och fortsätt njuta på ditt egna lilla vis, vilket jag är övertygad om att du funnit vid det här laget ;o) Hälsa Bodil så gott...
73 de PE GE AA

SM7CXI / Lasse /LEA sa...

Jag lyssnade på "Sommar" om Kärlek bl.a ! Hi!
Lycka till Ulf med dina antennprojekt!
cxi