söndag 25 januari 2009

Fredag/lördag/söndag

Lag-golfen i fredags gick ovanligt bra för min del
Vårt lag kom 2:a! Det verkade som jag delvis börjar hitta formen igen!
Lördagen var det finare middag hos golfbekanta !
I dag söndag var det 3st Stationer på skedtiden på 80m !
SA7AIP gjorde sina debut QSO:n i kommunjakten oxo !
Annars var det tyvärr sändareamatörer på 80m som talade om
sina bedrifter med att köra QSO:n över repeatrar på 2m i kommunjakten!
Jag kan inte tolka reglerna på det viset!
Litet tråkigt om det verkligen skall vara giltigt !!
Hoppas nu att 18.30 tiden på 2m SSB skall bli aktiverad !!

4 kommentarer:

Unknown sa...

Läste reglerna en gång till och kan bara se att Repeter kontakter ingår i punkt 4 . VICE VERSA kontakter ha ha ha

Nu har jag också varit rolig

SM7CXI / Lasse /LEA sa...

Jag vet inte om Du leker med allvaret?
Vad reglerna säger är en sak!
MEN vad menas med ordet"liknande" och EchoLink" ??
Och det väsentliga:
Internet är ju bra tycker jag, MEN
att amvända internet för att köra radio == NEJ NEJ! Jag vägrar tycka att det är rätt!
Att på samma sätt köra över repeatrar för att förlänga räckvidden för mobila statioer är oxo bra ! MEN inte om man skall tävla i en radio och locatortävling t.ex.
Allt från mikrofon/nyckel --- till antenn
är en stationsutrustning som skall vara på samma ställe!
Att man däremot i vissa tester skriver i reglerna att man får flytta sin station inom 500 m från den ena contesten till den andra är ju den regelskrivarens beslut!
Jag vägrar verifiera remote och repeater - QSO i all contest eller
diplomjakter !! Klart Slut!
SM7CXI/Lasse

Unknown sa...

Det var mer på skoj jag mena vice versa kan ju vara vad som helst.

SM7CXI / Lasse /LEA sa...

OK ! Got it´
PS. Tycker det börjar luta åt att vi får börja göra något åt situationen!DS