fredag 30 januari 2009

Dagens ord!

Varför har man en hobby om man inte tycker den är rolig ?

4 kommentarer:

Unknown sa...

Ja vad skall man svara på den.

Ja men alla mina kompisar spelar golf o pratar Radio.

De var inte bra jag vet ! Tänkte bara nu när jag är ett streck från 60 Bast så kunde jag väl !!!!!

SM7CXI / Lasse /LEA sa...

Skall man Ha en hobby , skall ha den fullt ut!
Man blir aldrig nöjd om man gör något halvdant!
Då är det bättre att slopa den hoppyn, så blir de andra aktiviteterna desto bättre!
Bry dig inte om Golf ! Det tar bara tid från radion!
Bry dig inte om datorer, de tar bara tid från radion!
Bry dig inte om skype !
Den tar bara tid från radion !
Bry dig inte om 80m eller 2m !
De tar bara tid från DX !
Känd tänkare i NETTRABT Hi!

Unknown sa...

Tror jag joinar ett Tempel I närheten och Blir munk istället.

Den Buddistiska munken är nog den mest aktade i Hela Thailand. Han går runt byn Kl 6 på morgonen och samlar in gåvor av mat medicin mm. så gör alla munkar och det är många.
Sen går man hem till templet o smörjer kråset. Sen vilar man resten av dagen tar emot gåvor igen av pengar mm, Sedan nästa dag börjar allt från början igen.
Så filosofin från Buddha är vem har sagt man måste arbeta för att bli mätt. Hi HI

SM7CXI / Lasse /LEA sa...

Jag var Buddist i 18 års åldern!
Men det gick snabbt över!
Skulle väl protestera mot något!
Vi har legat på 80 m i dag på morgonen !
Paul CMC hälsar till Dig speciellt ! Han har inget uppe på 20m just nu men kan köra 18 MHz