onsdag 3 december 2008

Dagen efter testen på 144MHz

Kollade som hastigast gårdagens 144MHz test-log resultat!
Jag hade själv en hel del problem med loggprogrammet i går!
Jag fick installera om programmet mitt under "testen" !!
Tappade därför sugen litet grann!
Kommunjakten har ej varit aktuell heller för mig!
Likaså hoppade jag över golfen i tisdags p.g.a dåligt väder!
Skall hämta en en diabilds-scanner förhoppningsvis i dag!
Grejorna kom med företagspost till Nettraby i går vid 9.30 - tiden
Internet visar att paketet var på plats !
Visar oxo att De varit på min adress men att ingen var hemma !
Detta var fel !! Jag och min sambo var hemma hela dagen!
Jag körde ner till Nettran ,butiken som tar emot postpaketen !
Där hade man på eftermiddagen inte tagit in dagens post!
Flaskhals nr 2 är alltså ICA-butiken !
Posten kommer tydligen i andra hand!
Postens företagsbil "bluffade" oxo med att de besökt min adress!> = 1:a flaskhalsen!
Skall vi aldrig mer få en fungerande postgång ???

3 kommentarer:

Unknown sa...

Det är ingen riktig post.

Här i Thailand är posten faktiskt det enda som fungerar bra, har öppet på lördag också. Alla paket kommer brevbäraren på sin mc med. om det så är 25kg i dem inga problem.
Billigt inrikes är det också, EMS som express kallas här är dagen efter leverans på ca 25 kr 5 kgs paket.
En MC som jag sålde till Bangkok gick med posten frimärke på tanken

Kostade 300 kr att sända ner och de packade den så inget skulle gå sönder.
Det är posten som den skall vara.

SM7CXI / Lasse /LEA sa...

Den var bra :

"En MC som jag sålde till Bangkok gick med posten frimärke på tanken"
73 de
sm7cxi

Unknown sa...

Ja och det är sant ingen skröna.
Utan det var en engelsman som köpte den, och försökte att sända den med tåget men si det gick inte om jag inte själv skulle med tåget utan då sa han kör till posten och sänd den den med posten och det gick bra