onsdag 8 augusti 2007

Tisdag +onsdag 7 och 8 augusti -07

Tisdagen var det segling och bad som gällde!
Tillbakaslag för influensan igen förstås !Rethosta + snuva!
Men fina bad på Tjurkö trots det ! Dock bara ca 17 grader i vattnet!
Grillning på kvällen och därefter seglade vi mot Nettraby.p.g.a. åskvarning!
Tur var väl det, för när vi väl kommit hem sent på kvällen började vädret ändra sig.
På morgonen i dag onsdag vaknade vi av att det regnade på rufftaket !
Sedan dröjde det inte länge förrän det började åska!
Vi hann i alla fall ladda upp batterierna något så när och därefter koppla ur antennerna och bryta land-strömskabeln!
Sedan åkte vi hem!
Nu har det dåliga vädret övergått i kvalmig hetta!
Ligger på gräsmattan och skriver !
Glömde att tala om att jag deltog i 144 mhz testen som SM7CXI/MM från båten och i ruta JO76TD
Jag körde 5 QSO varav en polack medan Bodil seglade ut ur ruta 76TD och då kunde jag ju inte
fortsätta eftersom vi kommit in i en ny ruta!
Jag hörde också sk7cy men de hörde inte mig med mitt vertikala spröt i masttoppen !!
Första gången som jag körde test från båten! Skoj!
--------------------------
Glömde oxo att berätta att jag nästan "gick hädan"!
Jollen hade slitit av förtöjningen till båten där vi låg uppankarade i HERRGÅRDSVIKEN! JAG FICK SYN PÅ JOLLEN NÄR DEN DREV IVÄG! DÖK I OCH SIMMADE EFTER JOLLEN SOM NU HUNNIT EN FEMTIO METER IVÄG!
Jollen drev ju iväg längre o längre , så´jag fick ta till alla mina krafter för att hinna fatt den!
Jag var nästan färdig att ge upp och det svartnade för ögonen när jag precis fick tag i aktern på gummijollen!
Då hade jag precis kommit i vägen för Skärgårdsbåten "Wittus" som höll på att backa ut från sin tilläggsplats!
Skepparen såg mig i sista stund och stannade båten!
Jag skrek till Bodil att starta stora båten och köra fatt mig där jag låg efter jollen!
Jag var prcis slut och orkade först inte häva mig upp i jollen!
Bodil kom då i fatt mig med stora båten ,men då lyckades jag just häva mig upp i jollen .där jag föll ihop utmattad!
"Wittus" kunde fortsätta sin färd och "SAN-AN" med Bodil och jag i jollen kunde ta oss till Bojplatsen igen!
Slutsats : Försök ej simma efter ett drivande föremål ! Du kommer inte attt orka! Du skall ju tillbaks oxo!!
Nu gick det bra denna gång ! Det gör det dock inte alltid!!

Inga kommentarer: