tisdag 1 maj 2007

Tisdag 1/5 -07

Nu börjar det ljusna för mig !!! (efter alla problem!)
Fått dit alla delar till motorn , och den fungerar !!!!
Det innebar oxo att jag igår kunde köra upp båten till mastkranen och därmed på börja
påmastning!
Fick hjälpa till med några andra master först och fick sedan hjälp själv med att få
på min egen mast !
Jag höll på från 09.00 till c:a 17.00 igår !
Nu är masten på plats , men nu skall övriga riggdetaljer och löpande tågvirke sättas på plats! Därefter skall masten spännas upp med mastkilar på plats!
Segel skall oxo på plats ! Det är mycket jobb kvar ! Men jag kan nu ta det i litet lugnare takt!
Jag skall dessutom forsla iväg min vagga från uppläggningsplanen !
2m rig och antenn är dessutom på plats ! SM7PGA blev första QSO på 2m (145.400MHz)
Är ganska mör i kroppen (efter att varit i stället för en sjuk en längre tid med nedgångna muskler)med ansträngda otränad muskulatur !! Hi !!
I kväll är det ju 144 MHz test igen!
vi hörs väl då , hoppas jag!!

2 kommentarer:

SM7PGA sa...

Hurra för motorn som startade! Hurra också för att det finns mastapor och inte bara "svindlare" som en annan ;-)

Skönt att allt känns bättre! Ja det vore ju tusan om det inte började göra det någon gång. Vi gläds med dig Rosita och jag.

Tack dessutom för ditt varma deltagande i utvecklingen av mitt nya jobb! Det känns!

C U on 2 2-morrow!
73 de PE GE AA

SM7CXI / Lasse /LEA sa...

Tnx !
Not at all !!