måndag 28 november 2011

Efter Stormen !

*********************************************************

Det blev en hel del haverier på antennsidan !

Grannens studsmatta med ställning flög i väg över staketet och landade på min tomt!
Den slog av vajerstagningen till min lilla versatower-mast och  gjorde så att det gjutna mastfundamentet bräcktes , så nu lutar den  cirka 30 grader åt NO !!
Den snodde sig sedan runt masten och demolerades ! Hela tomten ligger full av smådelar och
ställningsdelar!
Jag har försökt reservstaga med rep tills grannen har inspekterat !
Det hinner väl bli mörkt förstås innan han kommer hem från arbetet!
Min stora versatower-mast klarade sig däremot bra! Tack och lov !!
160m dipolen blåste sönder , likaså ena benet på 40 m dipolen !
Skärmstaketen mot den andra grannen blev illa tillfogade , så de får rivas!
"Trädgårdsmästarhörnan " (Bodils !!) blev oxo demolerad , krukor och bord + skärmstaket blåste sönder !!


Får se om jag kan åtgärda allt själv !

Inga kommentarer: