söndag 16 oktober 2011

Nu har frosten kommit !

****************************************************************

Den 14:e oktober var första frostnatten här i Nettraby !
I natt har det varit  -3.4 grader !!
Det slår nästan alltid rätt (fel! Hi !)
Nu fällde jag en av mina radiomaster i går em.
I dag får jag som vanligt jobba med frostnupna fingrar !
Hela sommaren har jag sagt nu är det dags att se över antenn -parken !
Men den sanne sändareamatören väntar typiskt nog till det blir vinter !!
Så även denna gång ! I  natt hade vi  - 3.4 grader !
Nu blir det först lödning av Hf-drossel kontakter  för de gamla anslutningarna hade delat på sig !
Jag har ju inte kunnat använda HF -antennen (TH6DX -yagin ) på hea sommaren!
Dock har min sjukdom ju hindrat mig från att jobba med antennerna !
Annars har jag fortsatt med att samla naturvårdsområden och natioalparker på främst 80 m SSB !
Jag har nu kommit en bit omkring 150 SMFF-områden !
Har konstaterat att Föreningen Långörasläkten i går fick en uppdatering av sin hemsida:
http://www.langoraslakten.org

Vill du vara med att samla SMFF områden per radio :
http://smff.sk6aw.net/

Ett Litet tack till Pelle C. för assistans med trilskande antennvinsch !

Nu gäller det att jobba på med antennerna  ! 90 kvadratmeter antenner liggaer på gräsmattan !!!

Inga kommentarer: