torsdag 22 september 2011

Tiden rusar iväg!

****************************************************************

Nu är det höst och tiden rusar iväg!
Hösten är som våren, fast tvärt om !! Hi!
Båtar , trädgård , åtagande , föreningsliv , hobbyaktiviteter startar på nytt!
"Full rulle" med andra ord.

På radiosidan har SMFF  årsdiplomkravet uppnåtts!
Grunddiplomet med 100 naturområden  är nästan uppnått !
Trevligt med att både själv aktivera dessa naturområden eller Nationalparker och att att sitta hemma i shacket och följa alla enstusiaster i skog och mark och på öar. Dessa fantastiska sändaramatörer som
släpar omkring portabel radioutrustning och tunga batterier ! Dessa får ju oss andra att kunna köra radio med dem i de områden de aktiverar !

Båten har blivit avmastad och nu återstår det bara litet mer än en vecka till den kollektiva uppdragningen.

Styrelseuppdraget i Föreningen Långörasläkten har jag varit tvungen att lämna på grund av mitt hälsoläge och diverse peronliga angelägenheter!
Jag har dock avverkat nästan 2 1/2 år i styrelsen !

Jazz-konserter som åskådare blir det nog till att bevista , lagom ansträngande !!

Golfen har jag börjat försöka med igen , men jag måste åka golfbil, annars orkar jag inte !
Jag försöker motionera i små portioner !

Pacemakern tycks fungera , men min Parkinsson sjukdom är svårare att bemästra !
Jag bli så väldigt trött och har svårt bitvis med balans och muskelstelhet !

Annars är det som vanligt !!!  Hi !!

Inga kommentarer: