torsdag 24 mars 2011

Långören -Släktföreningen- m.m

I går hade styrelsen för Långörasläkten, FLS,  ånyo sammanträde!
Eftersom en ny webmasterfunktion skall till , har det varit långa sittningar med diskussioner om hur vi skall ha det framöver.  Ideell manager eller avlönad sådan ?
Fågan bordlades ånyo efter som en ev.ideell kandidat inte lämnat definitivt besked !!
Sommarens utflyktsaktiviteter planlades oxo !
Starka vindbyar drog i går igen fram över Nettraby.Jag börjar undra hur länge mina radiomasters staglinor och infästningar skall hålla!
Så snart det blir litet varmare i luften blir det nog till att fälla masterna och se äver allt!
Anslutningen till den ena kortvågsbeamen har tydligen släppt , så där kan inget köras på den !
Annars jobbar jag vidare med Windows 7 ! Jag blir mer och mer familjär med op-systemet och dess
mailprogram!
Hälsan koncentreras just nu på om mina muskelproblem kan vara något med någon nervfunktion.
Har fått remiss till neurologen för vidare utredning.
Pacemakern verkar fungera bra och alla hjärtmediciner har tagits bort!
Batteriet testades att räcka i 9 år till !!!
Batterierna på båten tycks oxo klarat vintern tack vare solcellerna !
Tränar vidare på konditionen som behövs till både kommande golfspel och båtrustning !
Tränade gjorde jag i går då 20 säckar trädgårdsjord av olika sorter kördes hem ! Hi !

Inga kommentarer: