tisdag 23 november 2010

Påhopp i Pressen på Radioamatör !

En radioamatör och hela SSA blev negativt påhoppade i Sydöstran i tisdag 23 november !
Insändaren som tydligen skaffat en scanner för att "tjuv- lyssna"  på de för sändreamatörerna tilldelade radiofrkvenserna , utan att själv vara en sådan , hade dessutom det dåliga och olagliga uppförandet att för tredje part yppa vad som uppfattats för en tidning!
Att sedan den avlyssnade sändareamatören i en radiokontakt  med en annan radioamatör yttrat sig något mindre lämpligt vad gäller ordvalet ,har i detta sammanhang,ingen betydelse.
Vill man inte lyssna på ,eller titta på ett TV-program brukar, man ju stänga av i stället för att bli illa berörd!
Varför skaffar sig denne lyssnare en radio som tar in radiamatörernas frekvenser om han inte gillar hobbyn!
Jag går t.ex inte på ishocky för jag tycker det har blivit för mycket slagsmål och skador!
Men jag kastar mig inte ut i pressen och nedvärderar hockyspelarna , även om vissa går över gränserna!

Dock har jag sedan länge sagt till sändreamatörkollegerna :
Använd inte de sändningssätt (FM) och de frekvenser  eller repeatrar som allmänheten lätt kan avlyssna!
Jag har nu än en gång fått rätt !!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Kunde gissat att det var Kjell Åke Björklund från Jämshög, Frilans journalist på Sydöstarn gammal 27 kille men för dum för att klara ett cert, dennna kille är ett skrämmande exempel själv med sina skriverier i tidningen.

SM7CXI / Lasse /LEA sa...

Ja det måste vara så !
Men som sagt använd SSB !
Litet bättre skydd mot smyglyssnare