måndag 29 mars 2010

Segling !!

Nu går det snart mot sjösättning här i Nettraby !!!
Min Kusins son "Niklas Roselius" Som ligger på Bermudas och väntar på att segla hem
har däremot inga problem med sjösättningen !
Han försöker i stället komma hem i tid för att mönstra på en ny båt för att som förste svensk
segla även nordvestpassagen efter den nu gjorda nordostpassagen !
Han har väl litet arv efter pappa som seglare, men även mamma var tuff seglare på östersjön !
Själv har jag bara seglat i östersjön och i öresund och Danmark.
Däremot har jag väl mest kappseglat i Hanöbukten med min Ballad "SAN-AN II "
Nu drar ju oxo golfen igång i morgon med seniorernas första start för i år !!

4 kommentarer:

Unknown sa...

Ja här har jag 7 Golfbanor runt mig , en precis ett par km bort .
Sålde en massa mark till dem när den byggdes. Men själv inte intresserad av Golf.
Men de andra Gubbarna man för säga SÅ NU NÄR MAN ÄR 60 SJÄLV.
de SPRINGER BANORNA RUNT EN NY FÖR VARJE DAG I DENNA VÄRMEN FÖRSTÅR INTE ATT DE ORKAR.

SM7CXI / Lasse /LEA sa...

Sålde mark ?
Då är det alltså golfen som försörjer dig!
Brjar du sedan spela ,kanske motionen gör gott, både för vikten och din dåliga rygg !

SM7CXI / Lasse /LEA sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Unknown sa...

Jo det kan man säga Vi hade ungefär 7000 kvadrat där som vi köpte i slutet på 70 talet vi hade tänkt bygga där men sen i slutet på 80 skulle det byggas Golf bana på marken eftersom min tomt lag närmast sjön var de attraktiv så jag fick ett bra bud som vi inte alls kunde säga nej till .
Så ja det är lite det man lever på idag med.