måndag 25 januari 2010

Radio och Loggar

Jag har hållit på med att uppdatera olika loggprogram för Radio.
Alla har sina brister och förtjänster.
Mest nöjd är jag med Logger 32 och HamRadioDeLux !
Att importera och exportera olika loggar och format, inte minst Cabrillo , funkar eller funkar inte på de båda!
Månadstesterna på HF skall ju ha cabrilloformat !
VHF/UHF -testerna skall ju ha EDI-ochADI-format !
HF-cupen har ju oxo sina krav med olika uppladdningsformat !
Just nu håller jag på med senaste versionen av Logger 32 !
För övrigt Finns jag QRV på anropsfrekv. 144.344 MHz SSB ,både stabilt och mobilt så fort jag har möjlighet , och nästan alltid kl.: 18.30 SNT
Pröva gärna att ropa !
Jag kör inte över repeatrar eller FM mode p.g.a att gemene man (bl.a grannar) lättare kan avlyssna dessa kanaler!
Ligger oxo på 80m likalt med anrop på 3750kHz eller 3755kHz
DROP-IN på Sk7RA måndagar kl.19.00 fungerar inte så bra just , p.g.a
väderläge, mörkerkörning, m.m .
Slå gärna en Signal innan Du åker till DROP-IN , så att jag kan planera litet bättre för egen del!!
Eller kom på 144.300 MHz SSB ! Jag är som sagt mestadels ändå i shacket !
Jazzkonserter och andra kulturaktiviteter kan dock göra att Drop-In blir inställt. Så "kolla upp" innan Du åker Hit !!

Inga kommentarer: