lördag 10 oktober 2009

Litet av varje!

På radiosidan har det avverkats en 144 MHZ test och en 50 MHz test!
50 MHz var inte mycket att hurra för !
Dåligt med deltagande stationer, och dåligt med entusiasm för egen del !
Kom väl sist i listan!
På båtsidan har gummijollen packeterats oc ställts undan!
Balladen har fått sittbrunnen täckt och motorn har frostskyddats och
"SAN-AN II "ligger nu på land och väntar på vårkänslor! Hi!
Jag har fortfarande inte kommit igång med golfspelet!
Håller däremot på med att planera ett nytt värmesystem för huset!
På 80 m i dag på morgonen var det någon slavisk test som gjorde att inga kontakter kom till stånd för min del! Försökte tränga mig in på bandet , men "nada" !
FM-trafiken på 144 och 432 över repeatrar och remote körning från VHF till 80m börjar oxo att utarma banden !
Vad skall det bli med "radioamatören" när TV-amatören och Dataamatören tar över ??
Var är de "Gamle" som skall ge "De nya" en förebild ??
Jag är ingen konservativ Ham , men jag tycker inte om att man blandar internet bl.a med att köra det över radio ! (eller tvärt om !!
Repeatrarna var ju oxo tänkt att användas för att förlänga räckvidden för mobila stationer och inte som nu , som "lokaltelefon" för fasta stationer! Tråkigt!

Inga kommentarer: