söndag 20 juli 2008

Kultur och radio


Det blev en riktig kulturrunda i Karlskrona i lördags!

Bergqvistska gården med modellutställning av bl.a "Gamla Saluhallen!

Sedan besök på Fribergs Fotoutställning på Blekinge museum !

Passade där oxo på att friska upp minnet av Museets permanenta utställningar!

Lunch på " Olssons Skafferi !! "

Raskt vidare till konstutställning i "Slup- och Barkassskjulet" på Stumholmen!

Där vi beskådade och diskuterade med konstnärerna Pagler !I

I dag söndag blev jag påmind av SA7AXI /Benny om att det var konditioner på 50 MHz!

Jag hann köra 6 kontakter innan bandet stängde !

SM7JQF /Henning gav mig senare tips om att 50MHZ hade en öppning igen !

Det blev bara en kontakt nu!

Alla QSO:n var inom Europa !!

Har dessutom hunnit läsa Karlskrona sonen Anders Paulruds bok "Vi älskade varandra" !

Körde sedan några QSO:n på 18 MHz , bl.a med min gamla kontakt i Ashdot i Israel!

Han berättade om hur det hade utvecklats i Israel och i synnerhet på min gamla Kibbutz

"EREZ" vid "Ghaza Strip" !!



Inga kommentarer: