lördag 17 maj 2008

Lördag morgon ,Dimma !

Dimma var det i Nettraby i dag på morgonen!
Tät dimma!
Inga radiokontakter blev det heller , varken på 2m eller 80m !
Hade en besvärlig yrsel när jag steg upp!
Kanske är det min gamla skada på balansorganen efter bilkrocken 1972 som gör sig påmind!
Gårdagen innehöll 11 hål golf + 7 hål korthålsbanan + bunkerträning med Bodil !
Därefter gräsklippning av både framsidan och baksidan av tomten !
Kvällen skulle avnjutas på altanen , men vi fick flytta in på grund av grannens stereoanläggning för öppna fönster !!
Det blev därför "Så skall det låta" framför "Dumburken !" för att slippa Dunkandet från grannen !
Verkar för övrigt som det var dåliga konditioner på radiobanden ??
Blir jag bättre, blir det kanske en segeltur !
Skulle oxo, om det går, bevista en körkonsert i Tjurkö Kyrka kl 19.00 i kväll !
Vi får se hur "hälsan styr!"

1 kommentar:

SM7PGA sa...

Hejsan igen Lasse!

Jättetråkigt att din yrsel ger sig så starka uttryck. Jag har också börjat få av den varan. Har haft lite smått sedan whiplash skadan i februari 2006. Vi blev duktigt påkörda bakifrån då vi stod stilla för att låta trafiken passera i korsningen vid Pantarholmen in mot stan. Det går snabbt när det ska :-( Yrsel + domningar i händerna har börjat komma mer och mer, men jag hoppas på hjälp från sjukgymnasten. Vi får hålla tummen för oss båda. By the way, hur yttrar sig din yrsel och i vilka lägen?

Stereo åt folket... Hm... Men det finns väl gränser? Du får göra som jag. Rulla ut PA't och baxa på dem några 100dB runt 80-100Hz. Sluta inte förrän alla glas och tavlor ramlat ned. Det borde ge dem ett och annat att tänka på. Hur många kW behöver du? ;o) Annars kan jag rekommendera en annan lösning. När jag bodde i en hyreskasern, hade jag en granne som festade synnerligen ofta med måttot: "Stereo åt folket". Jag skulle vilja säga: "Skitmusik åt folket!" Visst... Allt är ju relativt, men en kväll/natt fick jag nog. Plockade ur skärmen till HF riggen och lade mig på 28MHz SSB och blåste i miken med rejäl effekt och processor påslagen. Det tystnade och efter ett par försök av grannen att köra på igen, stängde de av och åkte in till stan. De fick vara med om ett vansinnigt oväsen med tanke på hur starkt de hade påskruvat. Det lugnade sig faktiskt efter det. Kanske något att testa? ;o)

Annars låter det mysigt med golf och bunkerträning. Tänk den som hade kunnat syssla med det. Grattis Lasse och Bodil!

Ha det gott!
/PE GE AA