lördag 16 februari 2008

50MHZ och SM7CXI Mobil

Nu har mitt 50 MHZ test resultat kommit in i sammanställningen!
Det var visserligen inget att hurra för , men även några QSO:n ger ju poäng till SK7RA!!
Bodil / SM7HON körde i dag mobilt och hade kontakt med SM7PGA på 144 MHZ SSB !
Själv körda jag Mobilt från Tjurkö och Sturkö mobilt i e.m.
Från JO76TC på Tjurkö körde jag SM7PGA ,SM7FCU och SA7AXI
Från Jo76UC på Sturkö körde jag samma stationer !
Trevligt med Mobil QSOn på SSB !!
Sturkö och Tjurkö ingår ju ,Tillsammans med Aspö och Hasslö + Utklippan i
Diplomet "AOKA" (Archipelago of Karlskrona Award) som ges ut av
LEYAR Yachting and Radio Club.
Har i dag oxo uppvaktat Son + ett barnbarn i efterskott på deras födelsedagar!
Golfutrustning till 4-åringen!!!
Själv började jag alldeles för sent med golf !
Men nu är jag dock på gång igen! Hi!

Inga kommentarer: