fredag 16 november 2007

Fredag 16/11-07


Det är ganska egendomligt att det här med skedtider inte fungerar !!

Det är kanske så att man inte vill ha särskilda skedtider???

Man kan vara igång på alla de olika bestämda tiderna , men får inga "medspelare" !

Sedan blir man överaskad av att man är i gång mitt emellan tiderna !

I dag var jag igång 07.10 på 80 m , men där fanns ingen!

Fick däremot ett nedslag på 2m med PGA/M betydligt senare !

Vid 08.10 var det ej heller någon igång på 80m ... men hittade däremot ett QSO på 2m strax innan !

Jag har försökt lägga upp mitt "övriga" familjeliv när det inte är skedtider , men det lönar sig tydligen inte!!

Det får väl bli ett eget radiokörande utan skedtider med andra i fortsättningen !!

Annars har jag jobbat med mina stationer från Yaesu och Icom ! Har väl fått en viss ordning på grejerna , tror jag !!

Har dessutom slaktat ett par datorer och sparat vissa reservdelar!

Detektivarbete på några äldre datorer har gjort att jag lyckats kopiera litet bilder från dessa till

nyare datorer! Börjar få en viss ordning även där !

Kurt skickar både "farliga" djur och "dyra" leksaksfordon" ! Han tycks däremot vara svårstartad på radio!!! Hi! Kom i gång Kurt!!

Innanför plåten på nätfiltret till ic-706 ser det ut som på bilden !


Inga kommentarer: